EU bi malim avtom evropske izdelave dala prednost pri parkiranju

Posel Forbes Slovenija 12. decembra, 2025 17.45
featured image

S posebnimi ugodnostmi za manjše evropske avte skuša EU pomagati domačim proizvajalcem v tekmi s kitajskimi.

12. decembra, 2025 17.45

Evropska unija (EU) se pripravlja na objavo predloga o posebnih privilegijih za male avtomobile, izdelane v Evropi, kar vključuje prednost pri parkiranju, bolj ohlapna pravila in bolj radodarne subvencije od tistih, ki bi jih bila deležna kitajska vozila, poroča Financial Times (FT).

Uvedba nove kategorije električnih avtov bi bila del ukrepov za pomoč evropski avtomobilski industriji, ki se spopada s hudo konkurenco kitajskih proizvajalcev, carinami v ZDA in šibkim povpraševanjem.

V Evropi izdelani avti določene teže bi lahko dobili dostop do rezerviranih parkirnih mest in polnilnic, pa tudi 10-letno izvzetje iz določene zakonodaje, kot so varnostna pravila in prihajajoča pravila o ogljičnih izpustih. S tem Evropska komisija želi znižati stroške za evropske proizvajalce. Najvišja dovoljena teža za uvrstitev v kategorijo malih avtov je še predmet pogajanj, a naj ne bi presegala 1,5 tone, so za FT dejali viri blizu zadevi.

Avtomobili manjše velikosti so segment, v katerem evropski proizvajalci še ohranjajo prednost pred kitajskimi, ki so se usmerili predvsem v večje avte.

Uvedbo kategorijo malih avtov sta med drugim predlagala evropska proizvajalca Stellantis in Renault, ki menita, da bi se z bolj ohlapnimi pravili za takšna vozila lahko zagotovilo dobičkonosnost proizvodnje kompaktnih avtov. Proizvajalca lobirata, da bi se v kategorijo lahko uvrstili tudi že obstoječi modeli, kot so Renaultov twingo, ki ga bodo izdelovali v novomeškem Revozu, Citroënov e-C3 in Volkswagnov golf.

Predlogi o novi kategoriji avtov bodo spremljali prihajajočo revizijo evropskega zakona, ki prepoveduje proizvodnjo avtov z motorji z notranjim zgorevanjem od leta 2035 dalje. Revizija zakona, ki mu nasprotuje avtomobilska industrija, naj bi se začela 16. decembra, še piše FT.